גיליון ספטמבר.cdr
לאתיקה עת ועדת האתיקה המחוזית לשכת עורכי הדין בישראל - מחוז תל אביב 12 חובת הנאמנות ללקוח כשמצב כשירותו לוט בערפל עובדות המקרה: עורכת הדין הפונה מייצגת אדם קשיש במצב בריאותי רעוע, שבבעלותו נכסי נדל"ן ומספר חברות. אותו אדם שכר את שירותיה לצורך עריכת צוואות הדדיות לו ולאשתו, עריכת ייפוי כוח מתמשך וכן לצורך ייצוגו בעסקת מכר של זכויותיו בנכס נדל"ן שנמצא בבעלות משותפת עם אחייניו. במסגרת זו ביקש הלקוח למכור את זכויותיו ליזם, שאמור היה לפעול להריסת הנכס ובנייתו מחדש ביחד עם האחיינים, אולם משאושפז הלקוח והועבר לדיור מוגן - הודיע לה אחד מאחייניו כי עתה הוא החליט למכור את זכויותיו בנכס לאחיינים. בפגישתה עמו עמד הלקוח בצורה נחרצת על קיום העסקה כפי שהוצגה על ידי האחיין, חרף העובדה שתנאיה היו לרעתו, וסיפר לה כי בכוונתו לעבור להתגורר עם המטפלת ששכר האחיין ושמטרת העסקה היא לממן את מחייתו, כאשר במקביל החתים אותו האחיין על מסמכים לשעבוד קרקע אחרת שבבעלותו לשם הענקת הלוואה שאמורה לממן את רכישת זכויותיו על ידי האחיינים. עורכת הדין הפונה התרשמה כי הלקוח נתון במצוקה כלכלית והוא חתם לה על ייפוי כוח לקבלת מידע, כולל רפואי, וכן על ייפוי כוח לביצוע העסקה בשמו, תוך שהוא דורש כי לא תגלה לאשתו או לבנותיו על העסקה כדי ש"לא יקלקלו לו". בנסיבות המתוארות ונוכח חששה כי הלקוח אינו מבין את מעשיו, ביקשה עורכת הדין הפונה לדעת אם באפשרותה להפנות את תשומת לב משפחתו למתרחש ולהציע כי יסייעו לו בהסדרת ענייניו הכספיים. המשך בעמוד הבא
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyMTcwOA==