ועדת האתיקה המחוזית - סיכום 2020

72  סיכום פעילות לשנת 2020 מדיניות ועדת האתיקה המחוזית מדיניות מס' 2.009 ב. הישנות תופעת ביטולי תלונות - במסגרת שיקול זה, כאשר מתגלה בפני הוועדה תופעה של ריבוי תלונות כנגד נילון מסוים, ומנגד הגשת בקשות ביטול מצד מתלוננים רבים (לעתים לצד הסדרים כספיים), עלול הדבר ללמד על דפוס בעייתי בהתנהלותו. במסגרת שיקול זה האינטרס הציבורי שבהמשך ניהול ההליך גובר על האינטר ס האישי של המתלונן או של הנילון בסיום הפרשה; ג. עיתוי ביטול התלונה ונסיבותיה - במסג רת שיקול זה יינתן משקל גבוה לביטול המתבקש סמוך להגשת התלונה, לעומת כזה שיתבקש לאחר הימשכות הליכי בירור התלונה , ואשר לעיתים מקורו בהרמת ידיים וחוסר אמון בהליך המשמעתי. במסגרת זו י יבחנו נימוקיה הפרטניים של בקשת ביטול התלונה; ד. הערך החברתי המוגן שבעבירה - במסגרת שיקול זה, בעבירות בהן הערך החברתי המוגן היחיד הוא בהגנה על אופייה של מערכת היחסים שבין הנילון ל בין המתלונן כלקוח, כצד שכנגד, כ חבר למקצוע או כגוף או רשות מרשויות המדינה, יינתן משקל משמעותי לבקשתו של מתלונן לחזור בו מתלונתו; ה. דיות ראיות - במסגרת שיקול זה, בעבירות בהן המסכת הראייתית שנאספה בתיק נשענת רובה ככולה על אמירותיו של המתלונן, ללא ראיות אובייקטיביות חיצוניות, תיבחן השפעת האפש רות לחוסר שיתוף פעולה של המתלונן עם ההליך בשל ביטול התלונה על ידו, על האינטרס שבהמשך ניהול ההליך. ג . מדיניות הוועדה בקשר עם מעורבות הנילון בבקשת ביטול התלונה 7. כידוע, עבירות של שיבוש הליכי הבירור המשמעתי פוגעות בטוהר ההליך השיפוטי וביסודות הבסיסיים ביותר שכעליהם הוא מושתת. חוק העונשין, התשל"ז- 1977 מונה מספר עבירות של שיבוש הליכי חקירה ומשפט, ובהן הדחה בחקירה. 8. לפי סעיף 245 לחוק העונשין, התשל"ז- 1977 , המניע אדם, או מנסה להניעו, שלא למסור הודעה בחקירה על פי דין, או למסור הודעת שקר, או לחזור בו מהודעה שמסר - דינו חמש שנות מאסר; ואם עשה כן בדרך של מרמה, הטעיה, כוח, איומים, הפחדה, מתן טובת הנאה או כל אמצעי פסול אחר - דינו מאסר לשבע שנים.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU4ODMxMQ==