סיכום פעילות לשנת 2020 59 מדיניות ועדת האתיקה המחוזית מדיניות מס' 2.002 תאריך פרסום: 29.7.2019 השעיה זמנית מדיניות הוועדה בעניין השעיה זמנית א . כלל י 1. מעת לעת נדרשת הוועדה לכתבי אישום המוגשים נגד עורכי דין בשל ביצוע עבירות פליליות, וזאת בין היתר לאור דיווח המתקבל מאת רשויות תביעה שונות בהתאם להנחיית פרקליט המדינה מס' - 3.12 "דיווח על הגשת כתב אישום נגד עורך דין או רואה חשבון". 2. בקשה להשעיה זמנית לפי סעיף 78 לחוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א- 1961 (להלן: " החוק ") נועדה, במקרים המתאימים, לאפשר לוועדה לפעול נגד עורך דין אשר ביצע לכאורה עבירה פלילית שיש עמה קלון, הגם שעומדת לזכותו חזקת החפות, וזאת בשל הצורך להגן על הציבור ו/או על כבוד מקצוע עריכת הדין, וכן נועדה לאפשר לוועדה לגשר על פרק הזמן שבין הרשעה פלילית ועד להחלטה בבקשה להטלת עונש. 3. מאחר שבקשה להשעיה זמנית הנה סנקציה חריפה, אשר פגיעתה בעורך הדין הנאשם בפלילים עלולה להיות חמורה, מחויבת הוועדה לנהוג זהירות רבה בטרם תחליט על הפעלתה. בהתאמה, נטל השכנוע המו טל על הוועדה בהליך בפני בית הדין המשמעתי הינו כבד מאוד, במיוחד בשלב הקודם להכרעת הדין בהליך הפלילי נוכח חזקת החפות האמורה, ו בית הדין ייעתר לבקשה מסוג זה "רק במקרים נדירים וחמורים במיוחד" (על"ע 19/88 איזמן נ' הועד המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל אביב-יפו, פד"י מב( .)377 )4 4. כפי שנפסק ב פרשת איזמן , אין להניח שהמחוקק לא היה ער לנזק העלול להיגרם על- ידי כך לעורך הדין, ובמיוחד אם יסתבר לאחר מכן שההרשעה לא הייתה מוצדקת. אולם השיקול הדומיננטי בנושא זה הוא הדאגה לאינטרס הציבורי בכללותו, ואינטרס זה חייב כי עורך דין המואשם בעבירות חמורות שיש עמן קלון ושנמצא אשם באותן עבירות, או שקיימות נגדו ראיות לכאורה בדבר ביצוען, לא יוכל לכהן כעורך דין, עם כל התדמית החיובית והמהימנות המוחלטת הכרוכים בכך, כל עוד לא התבררה פרשת האישומים נגדו סופית. 5. לאור זאת מצאה הוועדה לנכון להבהיר את הקווים המנחים למדיניותה בכל הנוגע להגשת בקשות להשעיה זמנית נגד עורכי דין שקיים נגדם כתב אישום תלוי ועומד.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjU4ODMxMQ==