סיכום פעילות לשנת 2020 57 מדיניות ועדת האתיקה המחוזית מדיניות מס' 2.001 תאריך פרסום: 24.6.2019 ניגוד עניינים עקב ניידות עורכי דין בין משרדים או מיזוגי משרדים מדיניות הוועדה בעניין ניגוד עניינים עקב ניידות עורכי דין בין משרדים או מיזוגי משרדים א . כלל י 1. " טול את מידת הנאמנות אשר הלקוח רוחש לפרקליטו ונטלת את נשמתו של המקצוע" (עמ"מ 9/55 עו"ד פלוני נ' יו"ר וחברי המועצה המשפטית , פ"ד י' .)1720 נוכח הצורך לאזן בין חובות הנאמנות, החיסיון והסודיות של עורך הדין כלפי לקוחו לבין חופש העיסוק של עורך הדין ואפשרות הפגיעה בו במידה העולה על הנדרש, מצאה לנכון הוועדה לעדכן את הקווים המנחים למדיניותה בכל הנוגע לקיומו של חשש לניגוד עניינים במקרים של ניידות עור כי דין בין משרדים במהלך הקריירה, או מיזוגי משרדים. ב . מדיניות הוועדה 2. מדיניות הוועדה להלן מתייחסת למקרים הבאים בלבד. א. עורך דין ייצג לקוח בעבודתו במשרד א' ועבר עתה לעבוד במשרד ב' שמייצג כנגד הלקוח; ב. משרד עורכי דין שייצג בעבר לקוח מתמזג עם משרד שמייצג היום נגד הלקוח. 3. למען הסר ספק יובהר כי אין הכוונה להביא לכך שאותו משרד יְיַצֵּג בו זמנית את הלקוח ונגדו. 4. במקרים המפורטים בסעיף 2 לעיל לא תראה הוועדה את עורך הדין כמי שנתון בחשש לניגוד עניינים לפי כללים 14 ו- 16 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), התשמ"ו- 1986 , ובלבד שיעמוד בתנאים המצטברים שלהלן: א. קיים מידור אבסולוטי, הן בהיבט הפיזי והן בהיבט האלקטרוני, כלפי אותו עורך דין במשרד (להלן: " עוה"ד המופרד "). מידור זה יתבצע מיד עם קבלת הלקוח לייצוג במשרד, ובין היתר באופן הבא: • חסימת הגישה של כלל המשרד, לרבות עוה"ד המופרד, למידע ולמסמכים של הלקוח בשרת ובכל מדיה אלקטרונית אחרת, למעט כלפי הצוות שמטפל באופן אישי בעניינו של הלקוח;
RkJQdWJsaXNoZXIy MjU4ODMxMQ==