56 סיכום פעילות לשנת 2020 נהלי ועדת האתיקה המחוזית נוהל מס' 1.005 6. מצא פרקליט הו ועדה, על בסיס החומר שהצטבר, כי ניתן לתת חוות דעת לבית המשפט בעניין שהתבקש, או כי העניין מעורר סוגיה אתית המצריכה הליך בירור כמובנו בסעיף 2 לנוהל מס' 1.002 טיפול בפניות ובמידע על עבירות משמעת - יביא את העניין בפני הוועדה בצירוף המלצתו. 7. אישרה הוועדה נוסח חוות דעת, או הורתה על פיתחת הליך בירור, תישלח הודעת עדכון מתאימה לבית המשפט ולפונה. ג . הוראות נוספות 8. ראה פרקליט הוו עדה כי יש חשש שהוא נתון בניגוד עניינים המונע ממנו לבחון את פניית בית המשפט ולטפל בה, יטופל העניין באמצעות המוסמך והחלטות הטעו נות אישור פרקליט הוועדה יובאו לאישור יו"ר ה ו ועדה. 9. ראה יו"ר הווע דה כי יש חשש שהוא נתון בניגוד עניינים המונע ממנו לטפל בפניה או להשתתף בדיון ובהצבעה, יעביר את הטיפול ו/או את ניהול הדיון וההצבעה בוועדה לאחד מסגניו או לחבר ועדה אחר. 10 . ראה חבר ועדה כי יש חשש שהוא נתון בניגוד עניינים המונע ממנו להשתתף בדיון ובהצבעה, יודיע על כך ליו"ר הוועדה או לפרקליט הוועדה ויימנע מהשתתפות בדיון ובהצבעה. 11 . מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, בהתקיים המקרים הבאים קיימת חזקה לקיומו של ניגוד עניינים מטעם בעל תפקיד במערך המשמעת: א. בעל התפקיד במערך המשמעת היה מעורב בעניין מושא הפניה בתור בא כוח, בורר, מגשר, עד, לקוח, יועץ מקצועי, מומחה או בדרך דומה אחרת; ב. בעל התפקיד במערך המשמעת הוא קרוב משפחה או חבר קרוב של מי מהמעורבים בעניין מושא הפניה; ג. בעל התפקיד במערך המשמעת מועסק או הועסק במשרד בו פועל עורך הדין מושא הפניה.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjU4ODMxMQ==