ועדת האתיקה המחוזית - סיכום 2020

סיכום פעילות לשנת 2020  55 נהלי ועדת האתיקה המחוזית נוהל מס' 1.005 תאריך פרסום: 9.11.2020 טיפול בפניית בית משפט למתן חוות דעת בענייני משמעת נוהל טיפול בפניית בית משפט למתן חוות דעת בענייני משמעת א . כלל י 1. נוהל זה מפרט את אופן הטיפול של ועדת האתיקה המחוזית (להלן: " הוועדה ,)" לרבות באמצעות פרקליט הוועדה, בפניית בית משפט למתן חוות דעת בענייני משמעת של עורך דין הרשום כחבר המחוז (להלן: " פניית בית משפט .)" 2. נקבע בפסיקה כי "אין זה נכון או ראוי, לא על פי החוק ולא על פי המהות" , שבית משפט אזרחי יחליט, אגב אורחא, אם התנהגות מסוימת פוגעת בכללי האתיקה, כי עניין הוא למוסדות הלשכה לענות בו ורק במצבים חריגים יתערב בתי המשפט בתחום ממלכתם של מוסדות האתיקה (ר' למשל על"ע 9/89 יובל נ' הוועד המחוזי של לשכת עורכי הדין בבאר-שבע , פ"ד מד( .)705 )1 3. עם זאת, קיימים מצבים בהם נדרש בית המשפט האזרחי להכריע בעצמו בסוגיות אתיות המתעוררות לפניו. במקרים נדירים אלו, כאשר מועלית טענה הנוגעת למישור האתי ובית המשפט סבור כי נדרשת עמדת הלשכה לצורך הכרעתו בסוגיה, מוסמך בית המשפט להפנות את הצדדים לקבלת עמדתה של הלשכה (ר' רע"א 9930/17 אל מדאמין בע"מ נ' חביב שחאדה חנא ( 28.3.2018 ) (פורסם בנבו)). ב . טיפול בפניית בית משפט למתן חוות דעת בענייני משמעת 4. פניי ת בית משפט שהוגשה לוועדה על ידי צד להליך או על ידי מזכירות בית המשפט תירשם במאגר הממוחשב של הוועדה ות ועבר לטיפול פרקליט הוועדה או עורך דין אחר שפרקליט הוועדה הסמיכו לכך , לרבות רכז הוועדה (להלן: " המוסמך .)" 5. מצא פרקליט הו ועדה או המוסמך כי לצורך הטיפול בפניית בית משפט יש צורך בהשלמת פרטים מהפונה או בקבלת התייחסות של גורם מעורב אחר - תתבקש השלמת הפרטים או ההתייחסות כאמור ויי קבע פרק זמן להגשתם.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU4ODMxMQ==