20 סיכום פעילות לשנת 2020 עורכי דין בישראל כפופים לדין המשמעתי לפי חוק הלשכה והכללים שהותקנו מכוחו. ככלל, תלונה נגד עורך דין מוגשת ומטופלת על- ידי ועדת האתיקה המחוזית במחוז שבו נמצא מענו הרשום של עורך הדין בלשכה. הפניות לוועדה נעשות על גבי טופס תלונה בנוסח הערוך לפי הוראות כללי לשכת עורכי הדין, ובהתאם לנהלי הוועדה אי- הגשת התלונה באמצעות טופס זה, או אי-מי לוי כל הפרטים בטופס, עשויים לגרור את הפסקת הטיפול בה. כל פניה נבחנת לגופה עם קבלתה, ובמידה שהיא אינה מעוררת על פניה שאלה בתחום האתיקה המקצועית - מסתיים הליך הבירור בהודעה מנומקת המועברת למתלונן ולעורך הדין שלגביו הוגשה התלונה, מבלי שזה האחרון נדרש להגיב כ לל לפניה. ככל שהפניה מעוררת שאלה בתחום האתיקה המקצועית, נבחן הצורך בקבלת פרטים נוספים, תצהיר לאימות פרטי התלונה או ראיות לביסוס האמור בה, ובכפוף לקבלת כל הפרטים והמסמכים הנדרשים - מתבקשת תגובתו בכתב של עורך הדין שלגביו הוגשה התלונה ומתקבלת החלטה אם להגיש ק ובלנה בעקבות התלונה, או אם לאו. בהתאם להוראות סעיף 18 ג לחוק הלשכה , הליך בירור התלונות המטופלות בידי הוועדה נעשה על ידי צוות הוועדה בראשות הפרקליטה, ובסיומו מועברות התלונות בצירוף המלצת הפרקליטה אל הוועדה לדיון והחלטה.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjU4ODMxMQ==